При
оцінюванні навчальних досягнень враховується:
-
засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань
про об'єкти і процеси, що відбуваються у природі, сформованість понять про системи
живої і неживої природи;
Рівні навчальних досягнень
учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів |
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя може розпізнати і назвати окремі тіла
природи, має уявлення про предмет, який вивчає |
2 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя і користуючись підручником або
робочим зошитом може знайти необхідні визначення наукових понять |
|
3 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя або підручника наводить приклади
окремих явищ природи, фрагментарно описує їх; спостерігає за дослідами, що їх
виконують інші учні |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя, підручника або робочого зошита
відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих
понять, фрагментарно характеризує явища природи; частково здійснює
фенологічні спостереження, виконує прості досліди без опису їх результату |
5 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального
матеріалу на рівні тексту підручника; дає визначення окремих понять, не
пояснюючи їх; здійснює фенологічні спостереження, результати окремих із них
заносить до щоденника спостережень, з допомогою вчителя проводить прості
досліди, намагається їх пояснити |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно відтворює частину навчального матеріалу на
рівні тексту підручника; з допомогою вчителя відповідає на окремі запитання;
характеризує явища природи, у відповідях допускає помилки; здійснює
фенологічні спостереження, частково робить записи їх результатів в щоденнику
спостережень, з допомогою інших учнів виконує досліди, але дати їх пояснення
не може |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину навчального
матеріалу; відповідає на окремі запитання; наводить власні приклади,
розкриває властивості тіл природи, допускаючи у відповідях неточності;
здійснює фенологічні спостереження, робить неповні записи в щоденнику
спостережень, з допомогою вчителя проводить досліди, пояснює з окремими
неточностями їх суть |
8 |
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на
поставлені у підручнику чи вчителем на уроці запитання, порівнює явища та
тіла живої та неживої природи, встановлює відмінності між ними; здійснює
фенологічні спостереження, робить записи в щоденнику спостережень, виконує
досліди, пояснює їх суть |
|
9 |
Учень (учениця) демонструє достатнє засвоєння навчального матеріалу,
відповідає на запитання; |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) вільно, усвідомлено відтворює матеріал, встановлюючи
зв'язки з раніше вивченим; вільно відповідає на запитання; аналізує і
розкриває суть явищ природи, узагальнює, систематизує знання на основі
вивчених закономірностей та понять; регулярно здійснює фенологічні
спостереження і робить записи в щоденнику спостережень, проводить досліди,
обґрунтовано пояснює їх результати |
11 |
Учень (учениця) логічно і повно розкриває вивчений програмовий матеріал;
аналізує і розкриває взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі
загальних закономірностей та зображає їх схематично; усвідомлює значення
охорони навколишнього середовища; ретельно виконує фенологічні
спостереження і робить записи з малюнками, графіками в щоденнику
спостережень, проводить досліди, зіставляє їх результати |
|
12 |
Учень (учениця) виявляє міцні й
системні знання програмового матеріалу; виконує фенологічні спостереження,
робить обґрунтовані записи в щоденнику спостережень, проводить досліди,
оформляє їх результати |
Критерії оцінювання для учнів 6-11 класів
Під час оцінювання навчальних досягнень учнів слід ураховувати:
• якість знань: повноту, глибину, гнучкість, системність, міцність;
• сформованість предметних умінь і навичок;
• рівень володіння "розумовими операціями: аналіз, синтез, класифікація, узагальнення, уміння робити висновки;
• досвід творчої діяльності — уміння виявляти проблеми та розв'язувати їх;
• самостійність суджень.
Якість знань характеризується:
• повнотою знань — кількістю знань, визначених навчальною програмою;
• глибиною знань — усвідомленням існуючих зв'язків між групами знань;
• гнучкістю знань — умінням учнів застосовувати одержані знання у стандартних і нестандартних ситуаціях;
• системністю знань — усвідомленням структури знань, їх послідовності як базових для інших;
• міцністю знань — тривалістю збереження їх у пам'яті, відтворенням у необхідних ситуаціях;
• навичками дії — доведеними до автоматизму в результаті виконання вправ, завдань;
• ціннісним ставленням та особистим досвідом учнів, їх переживаннями, які виявляються у ставленні до людей, явищ природи.
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I.Початковий | 1 | Учень (учениця) розрізняє об'єкти вивчення |
2 | Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення | |
3 | Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання | |
II. Середній | 4 | Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію |
5 | Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило | |
6 | Учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком | |
III. Достатній | 7 | Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 | Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності | |
9 | Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією | |
IV. Високий | 10 | Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний (а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення |
11 | Учень (учениця) має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми | |
12 | Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення |
Немає коментарів:
Дописати коментар