При оцінюванні
лабораторних і практичних робіт враховується:
·
обсяг виконання
завдань роботи;
·
наявність
помилок, їх кількість;
·
оформлення
роботи (порядок оформлення, виконання рисунків біологічних об’єктів,
охайність тощо);
·
для лабораторних
робіт наявність і зміст висновків (відповідність меті та змісту завдань роботи,
повнота, логічність, послідовність тощо);
·
для практичних
робіт наявність і зміст звіту про роботу;
·
рівень
самостійності під час виконання завдань і формулювання висновків (написання
звіту).
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) знає правила техніки безпеки
і з допомогою вчителя, використовуючи робочий зошит чи підручник, розпізнає й
називає біологічні терміни. |
2 |
Учень (учениця) дотримується правил техніки
безпеки і з допомогою вчителя фрагментарно виконує лабораторну чи практичну
роботу без оформлення. Намагається дати характеристику біологічного об'єкта
чи явища на елементарному рівні. |
|
3 |
Учень
(учениця) за інструкцією з допомогою вчителя фрагментарно виконує
практичну роботу без належного оформлення. Допускає значні неточності в
спостереженнях, підписах малюнків, заповненні таблиць під час вивчення
біологічних об'єктів і явищ. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) за інструкцією з допомогою
вчителя виконує лабораторну чи практичну роботу з неповним оформленням.
Виявляє елементи допитливості та спостережливості, розпізнає більшість
об'єктів, які вивчаються, і відтворює матеріал на елементарному рівні. |
5 |
Учень
(учениця) за інструкцією учень з допомогою вчителя виконує
практичну чи лабораторну роботу, частково оформлює їх. Логічно відтворює
значну частину матеріалу, елементарно підписує малюнки й заповнює таблиці,
схеми. |
|
6 |
Учень/учениця учень за інструкцією з
допомогою вчителя виконує роботу, оформляє її без висновків. Робить
елементарні порівняння, виявляє основні риси, особливості живих об'єктів,
явищ, розв'язує прості типові задачі. |
|
Достатній |
7 |
Учень/учениця за інструкцією виконує
роботу, звертаючись за консультацією до вчителя, робить неповні висновки з
допомогою вчителя. Починає усвідомлювати мету роботи, встановлює й описує
причинно-наслідкові зв'язки. Оперує основними поняттями й термінами.
Розв'язує прості типові задачі. |
8 |
Учень/учениця за інструкцією виконує
роботу, звертаючись за консультацією до вчителя, оформляє її, робить неповні
висновки. Правильно, за планом, проводить спостереження, відображаючи
особливості живого об'єкта, процесів, що в ньому відбуваються. Робить
висновки, узагальнення, вільно аргументуючи будову та функції, пристосування
живих об'єктів та їх складових частин; розв'язує типові задачі. |
|
9 |
Учень/учениця за інструкцією самостійно
старанно виконує роботу, оформлює її, робить нечітко сформульовані висновки,
самостійно правильно аргументує особливості біологічних об'єктів і явищ,
вирішує стандартні ситуації, аналізує хід спостережень, бачить правильні
наслідкові зв'язки між будовою та функціями живих об'єктів; самостійно
розв'язує типові задачі. |
|
Високий |
10 |
Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, оформлює її, робить
чітко сформульовані висновки й узагальнення. Вільно застосовує більшість
біологічних понять, здійснює класифікацію біологічних об'єктів, явищ.
Проявляє повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності;
розв'язує задачі в межах програми. |
11 |
Учень/учениця
учень за інструкцією ретельно виконує роботу, оформлює її, робить логічно
побудовані висновки й узагальнення. Чітко розуміє суть біологічних процесів.
Вільно аналізує будову й функції живого у зв'язку з впливом зовнішнього
середовища. Визначає причинно-наслідкові зв'язки, володіє прийомами роботи з
додатковимиджерелами інформації. |
|
12 |
Учень/учениця ретельно
свідомо виконує, роботу, оформлює її; аналізує, робить самостійно
обгрунтовані висновки. Усвідомлено обирає форми, методи, засоби, прийоми
досягнення поставленої навчальної мети. Використовує додаткові джерела
інформації для розв'язання поставлених питань. Уміє виокремити проблему й
визначити шляхи її розв'язання. Вільно розв'язує задачі різного рівня
складності. |
Немає коментарів:
Дописати коментар